رمان

دانستنیها/احادیث مذهبی/مقالات/آهنگ هاو....

رمان

دانستنیها/احادیث مذهبی/مقالات/آهنگ هاو....

دانلودآهنگ/دانلودمقاله/مطالبی درباره انتخاب رشته/مطالب طنزآمیز/احادیث مذهبی/آخرین خبرها و.....

تبلیغات

SIMORGHSEVEN.IR

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آخرین نظرات

نویسندگان

روش‌های طبیعی برای مقابله با خواب آلودگی

يكشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۰۴ ق.ظ

 روش‌های طبیعی برای مقابله با خواب آلودگی

مقدمه

احساس خواب آلودگی و خستگی در طول روز، ممکن است روی بازدهی و کارایی شما تأثیر بدی داشته باشد. کسالت باعث می‌شود کار شما کند پیش برود، چرخه خوابتان دچار اختلال شود، و رانندگی برایتان مطمئن نباشد. ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی، می‌تواند به شما کمک کند که با خواب آلودگی در زمان روز مقابله کنید، اما اگر خستگی مداوم دارید با پزشک صحبت کنید.

 

دستورالعمل مبارزه با خواب آلودگی

 

1. برنامه زمانی خوبتان را تنظیم کنید. اگر از شنبه تا پنجشنبه در طول روز کار می‌کنید، هر شب در یک زمان ثابت به رختخواب بروید و هر روز صبح در یک زمان بیدار شوید. آخر هفته‌ها برنامه خوابتان را خراب نکنید. شب تعطیلی‌ها تا دیروقت بیدار نمانید، چون ممکن است شب قبل از روز کاری خوابیدن به‌موقع برایتان دشوار شود.

 

 روش‌های طبیعی برای مقابله با خواب آلودگی

2. چرت بزنید. یک چرت وسط روز به بدن کمک می‌کند آرام شود و تجدید نیرو کند. از چرت زدن طولانی خودداری کنید چون ممکن است خواب شب را دچار اخلال کند. پنجره را باز کنید، موسیقی آرامش بخش بگذارید و زنگ ساعت را به مدت سی دقیقه تنظیم کنید. سی دقیقه زمان، برای آرام کردن ذهن و بدن و دور کردن خواب آلودگی در طول روز کافی است.

 

 روش‌های طبیعی برای مقابله با خواب آلودگی

3. در طول روز نگذارید بدنتان بی آب شود و مقدار زیادی آب بنوشید. بی آب شدن بدن باعث می‌شود احساس کسلی کنید و کارایی بدنتان کاهش یابد. ممکن است پس از یک خواب طولانی در شب، بدنتان بی آب شود بنابراین صبح هنگام یک لیوان آب بنوشید تا به بدن آب رسانی کرده و در شیفت کاری خود کمتر احساس خواب آلودگی کنید.

 

 روش‌های طبیعی برای مقابله با خواب آلودگی

4. عادات تغذیه خود را تغییر دهید. هر روز صبحانه بخورید، حتی اگر تنها به یک سیب یا نان غلات کامل خلاصه شود. بدن شما کربوهیدراتها را به گلوکز تجزیه می‌کند که منبع اصلی انرژی سلول‌های بدن است. بدون سوخت‌رسانی مناسب در اول صبح، احتمال خواب آلودگی در طول روز بیشتر می‌شود. به‌جای تنقلات مغازه‌ای، رژیم غذایی خود را با مقدار زیادی غذاهای غلات کامل، میوه و سبزیجات پر کنید. رژیم غذایی پرچرب و پر شکر موجب افزایش ناگهانی انرژی می‌شود اما مدت کوتاهی پس از آن به شما احساس بی انرژی بودن می‌دهد.

 

 روش‌های طبیعی برای مقابله با خواب آلودگی

5. بیرون بروید. تنفس هوای تازه و قرار گیری در معرض نور خورشید به شما کمک می‌کند احساس خواب آلودگی را کاهش دهید، به خصوص اگر دفتر کار شما پنجره‌های کوچک و کم دارد. نور خورشید شما را بیدار و هوشیار نگه می‌دارد بنابراین در طول شب بهتر می‌توانید بخوابید.

نظرات  (۱)

سلام

وبلاگ زیبایی داری ولی حیف که روی بلاگستو سرعتش پایینه،من رفتم روی بولدفا ساختم خیلی توپه.

اگه تونستی یه سر بزن،امکاناتش در حد یک وبسایته کامله،یه سر بزن بدت نمیاد.تازه تو این دو هفته که وبلاگمو ساختم اومدم صفحه ی اول گوگل

www.boldfa.com

اگه خوشت اومد یه صلواتی واسه ظهور آقا بفرست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی